U bent hier

 

Service Delivery Manager

GIAL, de technologiepartner van de Stad Brussel, zoekt een Service delivery manager

Uw functie

 

  • U beheert de klantenrelaties en -tevredenheid:
    • Opzetten van een maandelijkse Business Meeting per domein en in nauwe samenwerking met de betreffende Service Level Manager, gebaseerd op de volgende rapportering:
      • Operationeel onderhoud: ticketrapportage (incidents, problems, standard & non standard srq)
      • Evolutief onderhoud: status van Minor Changes (buiten project), toezicht op het onderhoudsbudget
      • Planning van de Releases
      • Follow-up van acties en besluiten
    • Deelnemen aan de identificatie en uitwerking van nieuwe klantenbehoeften en waardecreërende diensten (te rapporteren via het Demand Management-proces), in samenwerking met BA’s en BO's.
  • U beheert de relatie met de leverancier(s) (via de implementatie van een periodieke bijeenkomst):
    • Contractuele opvolging en SLA's (goede uitvoering van de opdracht, naleving van klantverbintenissen/trapsgewijze SLA's met de leverancier)
    • Technologische monitoring + Roadmap leveranciers
    • Anticiperen op risico's en doorverwijzen in geval van problemen
  • U speelt de rol van SPOC en zorgt voor maandelijkse interne en klantrapportage (KPI) per domein:
    • Incident Management: overzicht van incidenten en verwerking door RUN
    • Problem Management: identificatie van problemen, het bijhouden van een register Known Errors en Workarounds, identificatie van de root cause en voorstellen van oplossingen (Demand Management in geval van een project)
    • Change Management: overzicht van de veranderingen, succespercentage
    • Release Management: planning van de Releases
    • Overzicht van de applicaties: op te bouwen met de PaaS-IaaS Manager
    • U verzamelt en rapporteert nieuwe klant(en)behoeften en/of nieuwe projectinitiatieven in het kader de technologische monitoring
  • U draagt bij tot de uitwerking van het RUN-budget (u volgt de interne en externe behoeften aan middelen):
    • Capaciteitsplanning en budget voor oplossingen voor SaaS Manager
  • U draagt bij tot de verlenging van overheidsopdrachten.

Uw opleiding & ervaring

  • U behaalde een master of bachelor in informatica of een gelijkwaardig niveau door ervaring.
  • Ten minste 5 jaar ervaring in een vergelijkbare functie.
  • Uitstekende analytische vaardigheden, beheersing van SDLC (Software Development Life Cycle).
  • Ervaring in de overheidssector.

Uw profiel

  • U bezit teamgeest en kunt medewerkers managen.
  • U kunt problemen analyseren en oplossingen voorstellen.
  • U kunt zich wendbaar opstellen bij veranderingen.
  • U werkt methodisch en kunt prioriteiten stellen.
  • U hebt goede communicatievaardigheden.
  • U bent proactief en klant- en resultaatgericht.
  • U bent pragmatisch en proactief.

Informatie & kandidaturen

GIAL - Human Resources
Émile Jacqmainlaan 95 – 1000 Brussel | www.gial.be
T. 02 229 54 00 – F. 02 229 54 54 – E. jobs@gial.be
Solliciteren: enkel via www.gial.be/nl/kandidatuur