U bent hier

 

Hoe kan de Stad Brussel zijn afspraken en zijn wachtrijen beheren?

GIAL heeft de Stad Brussel begeleid bij het uitwerken van een oplossing voor het maken van afspraken en het beheer van de wachtrijen.

Wie een afspraak wil maken bij de diensten van Demografie kan dat nu telefonisch, via het internet of via een touchscreen in het administratief centrum of de verbindingsbureaus. Vervolgens ontvangt de aanvrager via e-mail, via sms of per brief – naargelang zijn keuze – een uitnodiging om met de vereiste documenten en stukken naar zijn afspraak te komen. Hij kiest de dag en het tijdstip van de afspraak in functie van zijn beschikbaarheid en die van de dienst. Hij kan zijn aanvraag ook annuleren of wijzigen. Vóór de afspraak krijgt hij een herinnering via sms.

Borne dans la salle d'accueil des services de la Démographie à la Ville de Bruxelles

Wanneer hij zich aanmeldt bij de administratie, scant hij de QR-code op zijn uitgeprinte bevestiging of op zijn smartphone en ontvangt hij een ticket dat hem naar de betrokken dienst leidt, die wordt ingelicht over zijn komst.

05/02/2018 - 14:00